به گزارش فراز، محمدجواد آذری جهرمی، امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری پویش ملی ارتقاء آگاهی حقوقی جامعه بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، با اشاره به مطالعات انجامشده برای بررسی راهکارهایی برای اینکه بسترهای فسادخیز برای مردم و ایجاد پرونده در تشکیلات قضایی رسیدگی شود، گفت: بخشی از این مسائل برمیگشت به سیستمهای فنی و تعاملاتی که با عرصه بینالمللی وجود دارد، مثل تبلیغات فریبنده و اخبار دروغی که پایه و اساسی ندارد و باید جلوی آنها را گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به وجود دستورات اجرایی از سوی رژیم آمریکا که همکاری شرکتهای فناوری اطلاعات با دولت ایران را محدود کرده، شاید این امکانات خیلی در دسترس نبود، اما راهکارهایی برای این مساله ایجاد شد و یکی از زیرساختهای اساسی این بود که ما اساس تبلیغات را به جای پلتفرمهایی که قوانین و مقررات ایران را رعایت نمیکنند، در سیستمی وضع کنیم که بستر تبلیغات را بهصورت حداکثری روی پلتفرمهای داخلی فراهم کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ترویج تبلیغات هوشمند و ایجاد امکانات برای آژانسهای تبلیغات داخلی ایران که بتوانند از بستر فضای مجازی استفاده کنند و ذائقه کاربر ایرانی را به سمت خودشان ببرند و تسهیل کسبوکار صورت بگیرد، برای جلوگیری از رخداد فساد یکی از موضوعاتی بود که پیگیری شده و به نتیجه رسید. امروز دولت امکانات خوبی را در اختیار آژانسهای تبلیغاتی قرار داده که از وزارت ارشاد مجوز دارند و در فضای مجازی کسبوکار میکنند تا بتوانند از ظرفیتهای هوش مصنوعی برای پیدا کردن دقیق مخاطب خودشان و کماثر کردن تبلیغاتی که فریبنده و دروغ هستند، استفاده کنند و امروز هم نتیجه آن به ثمر میرسد.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟